Vlada Srbije usvojila je novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju i uputila ga Skupštini na usvajanje. Ministar policije Ivica Dačić očekuje da će primenom ovog zakona do 2012. godine biti dva puta manje poginulih u saobraćajnim nesrećama u Srbiji. Posle skoro šest godina odlaganja i usaglašavanja, pred ministrima Vlade konačno se našao Zakon o saobraćaju, koji bi trebalo da poveća bezbednost na putevima u Srbiji. "MUP i Ministarstvo za infrastrukturu su u saradnji sa stručnom javnošću uspeli da dođu do zakonskog teksta koji će, verujem, imati većinu u parlamentu, ali i u javnosti", rekao je ministar Dačić na konferenciji za novinare posle sednice vlade. Prema njegovim rečima, zakonski predlog je po najvišim svetskim strandardima i u interesu je zaštite bezbednosti građana na putevima. Dačić je ukazao da je prošle godine na drumovima širom Srbije poginulo 897 ljudi, od kojih 36 dece mlađe od 14 godina, kao i da je pričinjena materijalna šteta od 2,7 milijardi dinara. On je rekao i da je cilj državnioh organa da se do 2012. godine smanji za 50 odsto broj saopbarćajnih nesreća na srpskim drumovima i dodao da bi predlog zakona što pre trebalo uputiti u skupštinsku proceduru. Dačić je naveo i da je cilj predloga tog pravnog akta ne regirozno kažanjavanje, već pre svega povećanje bezbednosti i preventivno delovanje. Zamenik premijera i ministar policije je naveo da su i MUP i Ministarstvo za infrastrukturu otvorene za poboljšanje, putem amandmana predloga zakona ukazujući istovremeno da u njegovoj primeni neće biti protekcije ni za koga. Dačić je apelovao na sve koji ga poznaju - prijatelje, ministre, stranačke kolege - da ga ne zovu i urgiraju za poništavanje saobraćajnih prekršaja "jer toga neće biti".
Kamere, telefoniranje i dozvoljeni promili
Predlogom zakona predviđeno je i da se na osnovu snimaka kamera može dokazivati saobraćajni prekršaj i najavljeno je uvođenje video nadzora na putevima. Zakonom se, između ostalog, zabranjuje upotreba mobilnih telefona bez “hendsfrija”, dozvoljena brzina u naseljenom mestu smanjuje se sa 60 na 50 kilometara na sat, a dozvoljeni promili alkohola u krvi smanjeni su sa 0,5 na 0,3. Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić se zahvalio i čestitao svima koji su radili na izradi ovog pravnog akta. Načelnik Uprave saobraćajne polcije Stojadin Jovanović je rekao da su novčane kazne predviđene ovim zakonom u rasponu od 3.000 do 50.000 dinara objasnjavajući da više neće biti plaćanja na "licu mesta". Jovanović je predstavio i niz novina predviđeni tim pravnim aktom koje su usmerene, pre svega, ka preventivnom delovanju. Neke od novina u Predlogu zakona o saobraćaju su i kaznene poeni, tako da će onaj ko sakupi 18 poena ostati bez dozvole, ponovno će morati da polaže test znanja, i da plati kaznu. Za onog ko napravi prekršaj sa deteom u vozilu kazne će biti duplo veće, a uvode se i kategorije 'privremene dozvole" sa osobe sa 17 i 18 godina.
"Uvažene sugestije stručne javnosti"
Pre sednice Vlade, ministar policije Ivica Dačić rekao je da su ministarstva policije i infrastrukture uvažila sugestije stručne javnosti. U Komitetu za bezbednost saobraćaja, međutim, kažu da zakon nije dobar i da je represivan prema građanima. Posle pet godina odlaganja i usaglašavanja, pred ministrima Vlade konačno se našao zakon o saobraćaju koji bi trebalo da poveća bezbednost na putevima u Srbiji. Zakonom nije zadovoljan Komitet za bezbednost saobraćaja, jer, kako navodi, zakon ne uspostavlja efikasan sistem koji bi smanjio broj nesreća na putevima u Srbiji.
"Zaključak"
U principu nije se mnogo toga promenilo, uvedene su tek neke izmene, kao što su promili (sa 0,5 na 0,3), dozvoljena brzna kretanja kroz naseljeno mesto (sa 60km/h smanjeno je na 50 km/h), upaljena oborena svetla danju, vezivanje putnika i na zadnjoj klupi, i obavezno posedovanje svetlosno reflektujućeg prsluka. Sve ostalo je važilo i ranije samo se nije primenjivalo! Moje pitanje je da li će se i ovaj novi zakon primenjivati, tj. da li će ga svi poštovati, i da li će policija zaista kažnjavati sve one koji prekrše zakon!?! Vreme će pokazati svoje.
Anketa
Novi zakon o saobraćaju (PDF)
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар